Ekonomik yani para ile ilgili olan gelişmeler eğitim kadar herkesi ilgilendirir ve ekonomideki iyi ya da kötü gelişmeler eğitim harcamalarına da yansır. Bu yansımanın katkısı olur mu ayrı bir tartışma konusu olabilir. Örneğin; öğrenciler tabletsiz öğrenemez mi? Fillandiya'da eski sıralarda ama "sorgulayarak öğrenen" öğrencilerin PISA gibi büyük ölçekli sınavlarda aldıkları puanlar aslında çok şey söylemektedir.
The guardian gazetesi, İngiltere'de yapılacak olan yeni okulların daha küçük hacimli olacağını yazmış. Sebep tahmin edersiniz ki ekonomik. Avrupa'da hızla yayılan ekonomik kriz eğitim harcamalarını da etkileyecek. Peki eğitim ekonomiye bağımlı mıdır? Daha açık sormak gerekirse masrafsız eğitim olmaz mı? Çok paranız olunca eğitim harcamalarınız artabilir, az paranız olunca bu harcamaları kısabilirsiniz ama masrafsız eğitim olmaz mı?
Aslında var!
Sizler okul dışında, günlük hayatınızda "cep telefonu kullanmayı" nasıl öğrendiniz?
Kaçınız televizyon kullanma kursuna katıldı?
İnternet kullanmayı öğrenmek için ne kadar para harcadınız?
Yaşamanız için gerekli şeyleri öğrenmek aslında masraf gerektirmez.
O halde son sorum çok önemli olacak...
Peki biz ne eğitimi veriyoruz ve eğitimi niye veriyoruz?
Eğitimin temel amacı, insanın yaşamını devam ettirecek ve yaşamını kaliteli kılacak bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak olmalıdır. Bu anlamda öğrenmesi gerekenler masraflı değildir. Masraflar öğrenmesi gerekmeyen ve günlük hayatta kullanmayacağı konular ile ilgilidir.
Herkes aynı şekilde düşünmeyebilir, bu benim fikrim.
Lütfen aşağıdaki bağlantıyı bir inceleyin. Çöplüğe atılacak malzemeler ile neler yapılabileceğini görün ve kendinize şu soruyu sorun:
Öğrenmek gerçekten de masraflı bir çaba mıdır?
Bağlantı: http://www.arvindguptatoys.com/toys.html
4 Ekim 2012 Memurin.net yazısı