21 Ekim 2009 Çarşamba

Domuz gribi, Eğitim ve Kaos...

Bu işin gerçekten kitabını yazdıkta okuyan yok. Birçok kişinin okuması için ayağına gittik, postayla gönderdik ama rafa kaldırıldı kaldı.

Bilmeyenler için tekrarlayayım; "kaos ve eğitim" kitabının yazarıyım. Benim ilk kitabım (aslında ilk kitabım ÖYS ye hazırlanırken ciltlenmişti ama basılmamıştı neyse).

Bu kitapta benzer hastalıkları (ayrıca deprem ve yangın gibi felaketleri) kaos nedeni olarak açıklıyor ve çözüm önerilerimi sıralıyorum. Ama okuyan yok tabi ki. Böyle bir durumda hemen görüşümün alınmasını beklerdim ama okunmadığının farkındayım. Yaşarken anlaşılacağımı düşünmeyenlerdenim (aslında anlaşılmayacak karmaşıklıkta da değilim, en azından kendimi kendim tarafından algılatabiliyorum)

Konumuza gelelim:

Allah bu milleti seviyor ve domuz gribini musallat ediyor. Yoksa biz uzun bir süre uzaktan eğitime uzaktan bakardık. Bu felaket insanlığın ilerlemesi için sıçrama tahtası. Ölenlere rahmet dilerken kalanların aklını başlarına almasını öneriyorum. Esas domuz olan gripten gelen değil, gribe yenilendir.

Bazı aklı kıt kişiler " uzaktan eğitim bizim kültürümüze ters" diyor. Der, dilin kemiği yok, her yöne kıvrılır. Eskiden bağdattaki istanbulda kalema alınmış bir eseri okur ve kendi kendini uzaktan yetiştirirdi de şimdi niye olmasın? Uzaktan öğretim, yakından ilgi...bu ikisi beraber olmalı. Üzerinde kafa yorduğum ve eğitimi baştan aşağı ele alan yeni kitabım bittiğinde bu yüzyılın eğitim anlayışı hakkında çok öncü laflar edeceğim. Ama şimdi ettiğim eski lafları tekrarlaayım; eğitim kaotiktir (bu politik bir eleştiri değil, doğal bir durumdur). Kaos ise unsurları teke düşürerek kontrol edilir.

Prof. büyükgöbek AZAKIL, kitabımı eleştirirken "müfredat kaos üretmez, hastalıklar üretir.." demişsiniz halbuki esas kaos müfredattan çıkar demişti. Şimdi ülkemizdeki durumu değerlendirirken umarım yazdığı o eleştiri saçmasını aklına tekrar getirir.

Öneriler (kim okur bilemiyorum ama)
1. aşı kullanılabilir oluncaya kadar tüm okullarda öğretime ara verilir.
2. öğrenciler aşılanıncaya kadar geçen süre boyunca işlenmesi gereken dersler sonraya kaydırılır.
3. iletişim zinciri ile toplum aile ve okul-öğretmen arası koordinasyon sağlanır.

bu ve benzeri önerileri bir model halinde kitabımda yazmıştım ancak benim niyetim bağcıyı dövmek değil, üzüm yetiştirmek olduğu için tekrar yazım. Belki bir yetkilinin google aramalarında karşısına çıkar da uygular:Rastgele!