10 Aralık 2015 Perşembe

Bilim Buysa STEM nerede? STEM Buysa Bilim Nerede?

Eğitim dünyası batı kaynaklı bir akımın etkisinde, adı ;STEM. Bu cümleyi küçümsemek adına yazmadım. Tersine bilim dünyasının bu arayışı beni mutlu ediyor. Hatta STEM den öncesini küçümseyen yaklaşım ve ifadeleri de yer yer hoşuma gidiyor. Yeryüzünde söylenmedik sözün kalmadığını ama her sözün yeni bir söylem olduğunu düşünüyorum. Kaos gibi bir model var ama hiçbir zaman aynı noktaları kesmeyen bir model. Dünya Güneşin etrafında dolanıyor ama bu model hiçbir zaman aynı nokta üzerinden bir daha geçmeyecek bir dolanım oluyor (Barycenter etkisi).
Neyse!
İşte size yaklaşık 20000 bilimsel derginin kapsamına göre oluşturulmuş bilimin biçimi:
http://www.scimagojr.com/shapeofscience/

Şimdi bilim buysa içindeki Matematik Mühendislik dışında kalan ekonomi, psikoloji ne ola?
Yok eğer bu stem ise bilim nerede?
Biliyorum ülkemizde ve dünyada çok saygın çalışmalar yürüyor ama bu gayretleri küçümsemeden sormalıyım;
Daha hangi harfleri ekleyip çıkaracağız, temelde nitelikli eleman yetiştirip çin ve hindistan kökenli mühendislerin sayısını azaltmayı düşünen sömürgeci toplum mühendisliği uygulamaları STEM de vücut buldu ise bu vücut evrimini tamamlamış mıdır?
Ülkemizdeki fen eğitimcileri dünya ile yarışır durumda bu sebeple bizde de STEM iyi bir noktaya evriliyor ama söylemeyeyim mi;
"hep hands-on yapıyor sonra stem diyorsunuz, bazen "t" bazen "m" anlamsız kalıyor etkinlikte..."
Olması gereken formül;  bilim ve sanattır. Oktay hoca bilim ve gönül diye söyledi. Beynin sağ ve sol lobu yani. Dengeli ve birlikte etkileşerek geliştirmek.