28 Ekim 2013 Pazartesi

Farklı bedenler

Şimdi okula başlayan birisi 12 yıl lisans öncesi sonra 4 yıl lisans ve 4-6 yıl lisansüstü eğitim için toplamda yaklaşık 20 eğitim alacak ama 20 yıl sonrasının dünyasına bu eğitim sistemi sizce hazırlayabilecek mi?
Eğitim alanındaki iki temel eksik;
1. farklı kişilerle uğraştığımızı unutuyoruz...
2. Eğitimin doğrusal bir yapısının olmadığını unutuyoruz...
Bana neden görme engelliler ile fizik eğitimi ve kaos ile ilgili çalışmalar yaptığımı soruyorlar....Cevabı aslında yukarıda özetlediğim iki madde ile eşleşmektedir...
Eğitimi bireyselleştirmedikçe, bireysel farklılıkları ön plana çıkarmadıkça ve etkileşimi maksimuma getirmedikçe eğitimin 20 yıl sonrası hep hayal...Ben buna "rüya temelli eğitim" diyorum...Bu durumda öğretim programı rüya tabirleri oluyor...Allah rahatlık versin :)