22 Mart 2016 Salı

Mölky


Her gün mutlaka 10 dk anlık veri gösterimi yapan sitelere bir bakış atarım. Bu anlamsız işi yaklaşık iki yıldır yapıyorum.
Bu sitelerden biri de anlık deprem verilerini gösteren aşağıdaki sitedir:
http://www.koeri.boun.edu.tr/sismo/2/tr/

Son iki gözlemim bana hareketliliğin arttığını hissettirdi ki yazıyorum. Ben bilim insanıyım ama bu konuda bilimsel çalışmıyorum çünkü verileri grafiğe dökmeden yorumlamak doğru değildir ama benim beynimde İstanbul için oluşan şüphe kendiliğinden ve ilk defa oluştu.
Endişelerimi belirtip kimseyi telaşlandırmak istemiyorum ama bence bu hafta deprem açısından kritik.


Mölky 20. yüzyılın sonlarında Finlandiya da yaygınlaşmış modern bir oyundur. Mölky isimli çubuk atılarak hedef devrilmeye çalışılır.
Doğal olayların değiştirilme teknolojisi olduğunu ve bunların hep bir oyun olduğunu düşündürecek o kadar çok fikir var ki kafamda. Birkaçının yanlışlanması bile beni endişelendirmiyor.